woensdag 14 juni 2017

Oogstmanden

En nog een gezamenlijk project van manlief en mezelf.

Als je een groentetuin hebt, is het de bedoeling dat je ook oogst. Ik gebruik bij voorkeur een variant op de engelse trug

Afbeeldingsresultaat voor trug

Maar voor groente die uit de grond komt is een mand van gaas eigenlijk prettiger. Daar kan het zand doorheen vallen en hoef je minder schoon te maken.
In de Landleven stond een tijdje geleden een bouwtekening van een oogstmand van hout en gaas. Manlief wilde deze wel maken en het schilderwerk kwam voor mijn rekening.
Ik gebruikte buitenbeits in de kleuren lichtblauw en lichtgroen.


Deze beits stond er nog en dit zijn er net leuke projecten voor.
Daarna maakte manlief het gaas erop en dit zijn ze geworden.


Laat de wortels en de radijzen maar komen.
Wil je ook zo'n gave oogstmand? We maken ze op bestelling.

Tot de volgende keer
Groetjes
Vera

5 opmerkingen:

  1. Echt gaaf! Heel handig en het staat zo heerlijk landelijk in de tuin :-) Leuk dat jullie zo samen tot een creatie zijn gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben echt groot fan van die blauwe!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt knap gedaan! Top!

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou ja zeg......dit is echt TE leuk!!
    En wat een gezellige kleurtjes heb je ze gegeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie oogstmanden :)
    Vraagje, hoe gaat het eigenlijk met je zonnebloemen?
    Bij Elizabeth deden de zaden het niet zo goed :( Echt jammer!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je reactie. Tot een volgende keer.